onsdag 2 november 2011

Men, oj då!

Då har jag gjort mig ännu mer populär i min lilla kommun. Jag antar att det inte kommer falla väl ut att jag mailar en artikel från Svenska Dagbladet om hur kommuner bryter mot LSS-lagstiftningen och Sveriges domstolar ser genom fingrarna med det. Oooops! Misstänker att jag snart får ett samtal... Men jag måste väl få tala om när jag tycker att något är fel?? Jag kan bli så less på att man bara ska tacka och ta emot för det lilla man får. Viktor verkar inte ha rätt till ett drägligt liv, det verkar i alla fall kommunen tycka. Visst, han har bra skola och kontaktfamilj som fungerar. Men resten då? Ska han inte få ha fritidsaktiviteter? Träffa kompisar och göra roliga saker? Tydligen inte....

1 kommentar:

  1. Fick just ett mail från kommunen: "Tack för din ansökan om utökad ledsagarservice. Vi har ärendedragning i morgon, då tar jag upp det med chefen." Inte ett ord om artikeln jag skickade....

    SvaraRadera